K1B

Vanaf september vindt u hier weer alle nieuws uit onze klas...



We speelden poppenkast voor onze meters en peters : verhaaltjes en sprookjes kwamen aan bod.






Pasen: Waarneming kuikentjes















Het paasontbijt; dank je wel om voor ons de boterhammen te smeren!

Hmmm.... wat smaken ze!



 En daarna een lekker potje yoghurt
















Naar het theater: lekker meedoen en genieten!





























Het mooiste paasei versieren.







Spelen met de maïs, potjes vullen, leegmaken,....










Vrolijk Pasen: we stempelen de eitjes met halve aardappelen!





Na een dagje werken en spelen ziet ons klasje er zo uit.....






Project: Boeken; wetenschap & techniek    "Ik heb het gevonden!"

We gaan zelf papier maken!
Kranten in kleine stukjes scheuren, water erbij 
en de volgde dag roeren dat alles heel fijn wordt










 Creatief aan de slag met schaar en papier en kleurtjes!







Het volgende proces van het papier maken;


Wegen: spelenderwijs ontdekken.

 Puzzelen met stenen; verwerking van het boekje "Kom je me helpen?"


Het stenenpad, leg de stenen op de lijn.






Fijne motoriek: spelen met letters



En we maken "toveren" letters in de soep en lekker dat dat is!!!hmmmm









Thema: carnaval






















































































Thema: Jules is jarig!

We bereidden ons voor op het feestje van Jules.
We brengen Jules even naar de klas van juf Annechien, hij mag niet weten wat we allemaal van plan zijn.
Verrassing!!!!

















































We mogen bij juf Annechien naar de KERST-TIKTAK gaan kijken.
Wat hebben we hier van genoten!












Kerstfeest in onze klas!
Lekker eten en drinken, hmmmm....























We maken kerstslingers om onze klas te versieren.










Bezoek aan de kerststal!













Een kerstboom schilderen, onze vingers vormen de takken.













Daarna goed handen wassen!


Schrijfdans: kerstboom versieren met kerstballen!


















We kijken uit naar de komst van de Sint!
Wauwwwwww....Zwarte Piet is verliefd!!!
Maar op wie????





De Pakjes Pieten leren klimmen en de pakjes in de schoorsteen doen!

















Thema: de bakker!



Hier zijn we taartjes aan het maken.
 We volgen een eenvoudig stappenplan.
Hoeveel "rode besjes" hebben we nodig?....


In de zandbak laten we het "deeg"(=zand) door de spuitzak langs het
smalle teutje in de potjes glijden.

In de bakkershoek maken we zelf taartjes in zoutdeeg!













De taart versieren met slagroom (= scheerschuim)
Hmmm.... die zien er lekker!














We gaan naar de winkel om broodjes te kopen.




Er is heel wat keus, welke broodjes gaan we kiezen??









Broodjes smeren met een mes.








We zijn bijna echte bakkers en bakken nu onze koekjes zelf!
Hmmmm





De leerlingen van het 6de leerjaar kwamen voor ons een verhaaltje vertellen.
Nadien deden we samen nog een leuk spelletje.
Dank je wel!















Er kwamen 2 brandweermannen op bezoek; 
brandweerman Christophe en brandweerman Bart.
(Papa van Amélie en Lucas)
Ze hebben ons heel wat geleerd 












Zou het ons lukken om de brand te blussen in het huisje met de zware brandslang?























Ja hoor het is ons allemaal gelukt.


















Bedankt brandweermannen , het was een super leuke beleving!!!!


*****

We poetsen ons zebrapad weg uit de klas.
Wat een goede poetsploeg!!!
















Dieren van Afrika: groepswerk; we knutselden een grote giraf.
Hij kreeg de naam Polleke!










 Bewegingsmoment: dieren van Afrika uitbeelden
           Leeuwen, krokodillen, olifanten,...















Verhaal: Wortel en tomaat worden vrienden, verwerkingsspel op het verhaal, dichterbij komen, in elkaars ogen kijken, zachtjes in de neus knijpen, op de rug kriebelen,...

















We kregen bezoek van een politieman.









Tijdens de turnles fietsen we een parcour met onze eigen fiets. (tussen de kegels, onder de brug door, stoppen voor het rode licht,...)





































We maken een zebrapad in onze klas.





Knutselen een verkeersbord.






Dansen op het straplied.









Vrij tekenen op het grote bord.











We verkennen ons klasje!