K1B

Vanaf september vindt u hier weer alle nieuws uit onze klas...






We kijken uit naar de komst van de Sint!
Wauwwwwww....Zwarte Piet is verliefd!!!
Maar op wie????





De Pakjes Pieten leren klimmen en de pakjes in de schoorsteen doen!

















Thema: de bakker!



Hier zijn we taartjes aan het maken.
 We volgen een eenvoudig stappenplan.
Hoeveel "rode besjes" hebben we nodig?....


In de zandbak laten we het "deeg"(=zand) door de spuitzak langs het
smalle teutje in de potjes glijden.

In de bakkershoek maken we zelf taartjes in zoutdeeg!













De taart versieren met slagroom (= scheerschuim)
Hmmm.... die zien er lekker!














We gaan naar de winkel om broodjes te kopen.




Er is heel wat keus, welke broodjes gaan we kiezen??









Broodjes smeren met een mes.








We zijn bijna echte bakkers en bakken nu onze koekjes zelf!
Hmmmm





De leerlingen van het 6de leerjaar kwamen voor ons een verhaaltje vertellen.
Nadien deden we samen nog een leuk spelletje.
Dank je wel!















Er kwamen 2 brandweermannen op bezoek; 
brandweerman Christophe en brandweerman Bart.
(Papa van Amélie en Lucas)
Ze hebben ons heel wat geleerd 












Zou het ons lukken om de brand te blussen in het huisje met de zware brandslang?























Ja hoor het is ons allemaal gelukt.


















Bedankt brandweermannen , het was een super leuke beleving!!!!


*****

We poetsen ons zebrapad weg uit de klas.
Wat een goede poetsploeg!!!
















Dieren van Afrika: groepswerk; we knutselden een grote giraf.
Hij kreeg de naam Polleke!










 Bewegingsmoment: dieren van Afrika uitbeelden
           Leeuwen, krokodillen, olifanten,...















Verhaal: Wortel en tomaat worden vrienden, verwerkingsspel op het verhaal, dichterbij komen, in elkaars ogen kijken, zachtjes in de neus knijpen, op de rug kriebelen,...

















We kregen bezoek van een politieman.









Tijdens de turnles fietsen we een parcour met onze eigen fiets. (tussen de kegels, onder de brug door, stoppen voor het rode licht,...)





































We maken een zebrapad in onze klas.





Knutselen een verkeersbord.






Dansen op het straplied.









Vrij tekenen op het grote bord.











We verkennen ons klasje!